Interesse in het Rugfit programma?

Laat dan je gegevens achter en kies een vestiging. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om een afspraak in te plannen. Om een beter inzicht in jouw klachten te krijgen, vragen we je om onderstaande vragenlijst in de vullen.

Hoeveel pijn heb je nu?

Hoe erg was de pijn die je had in de afgelopen week?

Heb je last van terugkerende klachten?

Jouw gegevens:

Rugklachten

Over Rugfit

Wil je nooit meer last van je rug hebben? Dan is dit hét programma voor jou. Speciaal voor mensen met rugklachten hebben we Rugfit ontwikkeld dat je in maximaal 12 weken weer klachtenvrij maakt.

Het programma bestaat uit 3 stappen:

Stap 1: De Rugcheck

Tijdens de Rugcheck gaat een rugexpert van Fysiomore gedurende het programma op zoek naar de oorzaak van je pijnklachten. We checken onder andere:

✓ Kracht van de rugspieren
    ✓ De lenigheid/mobiliteit van de rug
    ✓ De stabiliteit van de rug

De uitslag wordt direct met je besproken en toegelicht.

Stap 2: Training onder begeleiding van een fysiotherapeut

Uit de Rugcheck blijkt welke spieren te zwak zijn en hoe deze weer op niveau gebracht kunnen worden.

Rugfit is een trainingsprogramma waarbij je onder begeleiding van een fysiotherapeut traint. Tijdens de (maximaal) twaalf weken durende Rugfit training werk je aan het verminderen van de pijn en het verbeteren van de mobiliteit, spierkracht, stabiliteit en uithoudingsvermogen.

Sauna/wellness
    Naast de specifieke oefeningen mag je ook gedurende het traject gebruik maken van het verwarmde revalidatiezwembad en/of sauna. Herstellen is minimaal zo belangrijk.

Meten is weten
    Ook komen er houdingsadviezen en houdingsoefeningen aan bod. Vooraf en tijdens het Rugfit programma controleert de fysio de voortgang door middel van verschillende metingen.

Fysiotherapie-corebag

Stap 3: Andullatietherapie

Andullatietherapie is een speciaal ligbed dat mechanische trillingen combineert met infrarood dieptewarmte. Dit zorgt voor een directe pijnverlichting, ontspanning, spierherstel en lymfedrainage. De andullatietherapie heeft een positieve invloed op de werking van het hele lichaam en wordt voor verschillende chronische klachten ingezet.

Andullatietherapie

Wat kun je met dit programma bereiken:
    ✓ Minder of geen rugklachten meer
    ✓ Sterkere spieren
    ✓ Verbeterde conditie
    ✓ Fitter gevoel

Wanneer kom je in aanmerking voor dit programma?
    ✓ Je bent aanvullend verzekerd voor minimaal 9 fysiotherapie behandelingen
    ✓ Je hebt last van rugklachten
    ✓ Je wilt actief aan deze klachten gaan werken

Rugprogramma

De Rugcheck is een behandelprogramma binnen de reguliere fysiotherapie. Fysiomore B.V. heeft contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland (m.u.v. Just).