Kennismaken met reumatherapie in het zwembad?

Wil je je reumaklachten aanzienlijk verminderen? Meld je dan aan voor een kennismaking met een van onze fysiotherapeuten. Laat je gegevens achter via het formulier op deze pagina en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op om een kennismaking in te plannen.

Voor welke klachten is deze therapie geschikt?

Voor mensen met verschillende reumatische aandoeningen is deze therapie geschikt.

Heb jij last van:
    ✓ Reuma
    ✓ Artrose
    ✓ Fibromyalgie

Vul dan ons contactformulier in en ontdek wat onze fysiotherapeuten voor jou kunnen doen.

Reumatherapie in het zwembad

Voor mensen met verschillende vormen van reumatische aandoeningen hebben wij een speciale behandelvorm: reumatherapie in het zwembad.

Voor wie is reumatherapie geschikt?
    Reumatherapie in het zwembad kan je helpen bij verschillende beweeg- en pijnklachten. Deze behandelvorm is in het water, en dus ideaal voor iemand die last heeft van gewrichtsklachten zoals artrose, reuma of fibromyalgie. Het verlicht de pijn en verbetert de kwaliteit van leven van patiënten.

Wat is reumatherapie in het zwembad?

Reumatherapie in het zwembad is een oefenmethode in het water. Het voordeel hiervan is dat je geen last hebt van de zwaartekracht, waardoor bewegen makkelijker gaat. Het is een veilige manier van bewegen zonder dat je je gewrichten teveel te belasten. Tijdens reumatherapie in het zwembad train je één op één onder deskundige begeleiding van een fysiotherapeut in verwarmd water van 32 graden Celsius. Resultaten van deze therapie zijn het verbeteren van je kracht, stabiliteit en mobiliteit.

Reumatherapie in het zwembad wordt vergoed door de verzekeraar. Je dient hiervoor aanvullend verzekerd te zijn.

reumatherapie