Golferselleboog

Een golferselleboog, wat nu?

Veel mensen in Nederland hebben weleens last van hun elleboog. Sommigen hebben er zelfs zoveel last van dat de klachten niet voorbij gaan en ze bij de huisarts terecht komen. Het oordeel? Een golferselleboog.

Maar ik golf helemaal niet? Dat is een van de eerste reacties die de huisarts vaak krijgt. Hoe kun je nu een golferselleboog oplopen zonder dat je golft, en wat zijn precies de symptomen en de beste behandeling. In deze blog ga ik er wat dieper op in.

Wat is een golferselleboog?
De golferselleboog kenmerkt zich door de pijn aan de binnenkant van de elleboog. Vaak ontstaan deze klachten door overbelasting van bijvoorbeeld het dragen van een zware boodschappentas, eenzijdig fysiek werk of tijdens het sporten.

De golferselleboog uit zich in een pijnlijke plek op de binnenzijde van de elleboog, die kan uitstralen tot aan de pols. De pijn is vaak bewegingsafhankelijk aanwezig en zeker na een lange dag belasten kan je hier flinke last van ervaren.

Met een golferselleboog naar de fysiotherapeut
Wanneer je met een golferselleboog naar de fysiotherapeut gaat, zal deze eerst samen met jou uitzoeken waar de klachten precies vandaan komen. Op basis van een vraaggesprek en een lichamelijk onderzoek wordt er een diagnose gesteld.

Om deze diagnose te ondersteunen maken we bij Fysiomore gebruik van echografie. Met ons echoapparaat kunnen wij je elleboog beoordelen en weten we daarna precies wat de beste behandeling is.

Verschillende behandelingen tegen een golferselleboog
Bij Fysiomore gebruiken wij verschillende behandelingen voor het bestrijden van je klachten. Zo gebruiken wij bijvoorbeeld EPTE Therapie. Deze relatief nieuwe techniek wordt ingezet om pijnklachten bij pezen te verhelpen. Middels de ingebouwde echografie kunnen we de peesklachten lokaliseren en daarna direct behandelen. Dit levert al na 3 tot 5 behandelingen een positief resultaat op. Naast EPTE Therapie wordt er oefentherapie ingezet zodat de kracht in de pees toeneemt.

Last van een golferselleboog of andere peesklachten?

Ben je benieuwd of EPTE Therapie de oplossing voor je klachten is? Laat dan hieronder je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op. Een verwijzing van de huisarts is hiervoor niet nodig.