Hét oefenprogramma voor kinderen met een beperking

Fitkids is hét fitness- en oefenprogramma voor kinderen van zes tot achttien jaar met een chronische ziekte, beperking of langdurige aandoening. Dit programma wordt gegeven door een kinderfysiotherapeut van Fysiomore.

Waarom Fitkids?

Fitkids is speciaal opgezet voor kinderen met een chronische ziekte of beperking die te weinig bewegen. Tijdens het programma leert het kind dat bewegen leuk en gezond is. Er wordt getraind in kleine groepjes van maximaal 10 kinderen onder begeleiding van een kinderfysiotherapeut.

Omdat Fitkids zich richt op kinderen met een chronische indicatie, wordt deelname uit de zorgverzekering betaald.

Voor wie is Fitkids?

Fitkids is er voor kinderen van 6-18 jaar met een chronische ziekte, beperking of langdurige aandoening. Bijvoorbeeld voor kinderen met astma, diabetes, een aangeboren hartafwijking of jeugdreuma, maar ook voor kinderen met een motorische achterstand, autisme of het downsyndroom.

Hoe ziet een training eruit?

In het Fitkids uur wordt er zowel individueel op fitnessapparatuur, als in groepsverband getraind. In groepsverband worden allerlei soorten sport en spel gedaan in de vorm van een leuke groepsles.

In Fitkids ontdekken de kinderen dat bewegen leuk en goed voor je is. Voor ieder kind worden er individuele doelen gesteld, waarbij er gewerkt wordt aan de verbetering van de fysieke en mentale conditie. Het uiteindelijke doel is de doorstroom naar een sportclub.

Waar wordt Fitkids aangeboden?
Fitkids wordt aangeboden in de vestigingen Breda en Oosterhout. Hier wordt gebruik gemaakt van de faciliteiten van Arendse health club.

Meedoen met Fitkids?

Wil je kennismaken met dit programma en onze kinderfysiotherapeuten? Laat dan je gegevens achter en wij nodigen je zo snel mogelijk uit voor een kennismaking.